You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
נערים א' - קרית שמונה שברה בצורת
חיכו לניצחון הזה הרבה זמן. שחקני קרית שמונה חוגגים (צילום: עמוד הפייסבוק של מחלקת הנוער עירוני קרית שמונה)

נערים א' - קרית שמונה שברה בצורת

ליגת העל - מחזור 22: הקבוצה הצפונית, שלא מתאמנת בהיקף זהה ליריבותיה, ניצחה 0:3 את בני סכנין, נועלת הטבלה, שרבים משחקניה שיחקו תחת השפעת צום

 

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

שתי קבוצות שמוצאות את עצמן בירכתי הטבלה נפגשו בצוהריי יום שישי למשחק ליגה חשוב, שנערך במגרש רמדה בחדרה, בו "אירחה" עירוני קרית שמונה את נועלת הטבלה, בני סכנין, שבשונה מקרית שמונה אינה מוחרגת מהתמודדת במשחק המבחן על הישארות בליגה במידה ותסיים במקום האחרון בטבלה. שחקני קרית שמונה חזרו להתאמן רק בשלהי חודש נובמבר, הקבוצה מתאמנת 3 פעמים בשבוע בלבד במגרש צר מידות בעפולה, לרוב לא בסגל מלא ועם שחקנים שמגיעים מנקודות רבות בצפון ואפילו ממרכז הארץ. בשורות סכנין רבים משחקני הקבוצה מתמודדים עם אתגר גופני ופיזיולוגי כביר של אימונים ומשחקים בתקופת צום הרמדאן. סכנין התייצבה למשחק, כשהיא מוכרחה לנצח כדי להפחית במשהו מפער 5 הנקודות שעמד בינה לבין הפועל חדרה, שמדורגת במקום ה-14.

מבצע 3 ב-10, זוהי גולת הכותרת של המשחק. אחרי מחצית ראשונה מאופסת בליץ של קרית שמונה, הביא לכיבוש של שלושה שערים בתוך 10 דקות, שבין הדקה ה-58 לדקה ה-68, כשעל שני השערים חתומים מלכי השערים של הקבוצה, שהעלו את מאזן הכיבושים שלהם ל-6 שערים: זה החל עם שער של ריו לגיסימו, המשיך עם שער של מוחמד קרום והסתיים עם שער שכבש אור פנחס וסלל את דרכה של קרית שמונה לניצחון 0:3, ניצחון שלישי העונה - שקטע רצף של 9 משחקים ללא ניצחון.

אדריאן רוצ'ט, מאמן הקבוצה המנצחת, בן קיבוץ נאות מרדכי - שמתמודד עם מציאות ביטחונית קשה ועם סירוב של המדינה לפיצוי או פינוי תושביו, אמר בסיום המשחק:  "אנחנו חווים עונה לא פשוטה בכלל, בעקבות כל מה שקורה במדינה מאז שהתחילה המלחמה. הגענו למשחק נגד סכנין בידיעה שזה משחק עם ״משקל״ עבור התחתית של הליגה ושאר הקבוצות שנמצאות לידנו בטבלה. אנחנו לא נותנים לעצמנו הנחות, בגלל ההחרגה מירידת ליגה ובגלל שאנחנו מתאמנים בהיקף שונה מקבוצות אחרות. כולם מבינים, שאנחנו צריכים לעשות את המקסימום במצב הקיים, הן מבחינה ספורטיבית וגם כחלק מהבניה לעונה הבאה".

אז איך עירוני קרית שמונה התכוננה למשחק? אדריאן רוצ'ט משתף: "ההכנה הייתה פשוטה מאוד.  השחקנים הביאו רמקול ומוסיקה זה דבר היחידי שהם עשו לפני המשחק. לא טקטיקה, לא דגשים ושום דבר מקצועי. ביקשתי מהם רק לעלות לדשא לשחק ולהנות כמו במשחק בשכונה עם החברים. השחקנים אפילו הגדילו לעשות ולקחו את הרמקול לדשא ושמעו שירים בזמן החימום. קיבלתי מהם את התחושות והרגשות שאני הייתי מרגיש בתור שחקן לפני משחקים ועוד לפני תחילת המשחק כבר ידעתי שהמשחק שלנו".

בנוגע לבני סכנין, הרי שתוצאת התיקו 1:1, שהושגה במשחקה של הפועל חדרה מול מ.ס אשדוד, יוצאת פער של 6 נקודות בין סכנין לחוף המבטחים.